Inga offertförfrågningar är bindande - Skicka in vad du är intresserad av så kollar vi på det och återkopplar med en skriftligt offert

SKAPA INTÄKTER TILL KLUBBEN GENOM VOKYS DIGITALA WEBBSHOPSLÖSNING.

september 08, 2021

 

HUR KAN DU ÖKA DINA INTÄKTER TILL DIN FÖRENING OCH DIGITALISERA ER FÖRSÄLJNING?

Behöver din förening hjälp med att skapa större intäkter och en smidigare försäljningskanal till era medlemmar och supportrar med tryckta och broderade klubbkläder och profilprodukter?  Vi på Voky har lång erfarenhet av att hjälpa olika föreningar runt om i landet med att digitalisera, strukturera och förenkla försäljningen för att skapa större intäkter till föreningar och sportklubbar.  

Vi märker att efterfrågan och ambitionen från klubbar och dess medlemmar bara blir större gällande klubbkläder och merchandise. Med oss kan du enkelt få en e-handel/webbshops lösning både för ungdomarna på planen och föräldrarna på läktaren. Vi är experter på att branda och ta fram både kläder och produkter till föreningar och ni kan alltid få hjälp med idéer om ni inte redan vet vad ni vill ha. Vi sköter sedan allt från uppsättning av en egen webbshop till kundtjänst, orderhantering och utskick. 

HUR KAN MAN SKAPA GEMENSKAP?

Tillhörighet är en viktig ingrediens i livet för att vi människor ska må bra och känna gemenskap, något som kan stärkas av att vi visuellt visar att ”vi hör ihop”. Därför spelar klubbkläder och loggade profilprodukter en viktig roll inom föreningslivet för att skapa gemenskap, samanhållning och engagemang bland medlemmar och supportrar. Man blir glad av att se andra människor som hejar på samma lag eller tillhör samma klubb. Men det är inte alltid lätt för en förening att hinna med att både driva hela den sportsliga verksamheten och samtidigt ha hand om en webbshop med allt vad det innebär. Det krävs mycket jobb att ta fram bra kvalitativa och snygga produkter, administrera en webbshop, packa och skicka ut produkterna till medlemmar och supportrar. 

Genom vårt samarbete med Linköpings Hockey Club (LHC) och flera andra klubbar har vi genom åren fått en stor inblick i föreningsvärlden och den glädje som den sprider till både barn och vuxna. Vi försöker därför stötta föreningslivet på alla sätt vi kan och har skapat en hel avdelning som enbart arbetar med att hjälpa olika klubbar och föreningar. Tillsammans med vårt team som har en gedigen kompetens från föreningslivet både på amatörnivå och proffsnivå hjälper vi dig att digitalisera din försäljning för att skapa ökade intäkter till din förening.  

VI ERBJUDER EN SKRÄDDARSYDD E-HANDELSLÖSNING:

  1. Kundansvarig och inköpsavdelning.
    Som vår samarbetspartner har du alltid tillgång till en personlig och professionell kundansvarig som hjälper dig. Du har även tillgång till vår inköpsavdelning som tillsammans med din personliga kundansvariga både kan skapa egen design och ta fram och branda bra, kvalitativa och snygga kläder och produkter till din webbshop. 
     
  2. Egen webbshop.
    Efter att vi tillsammans plockat fram ett perfekt sortiment av tryckta och broderade kläder och produkter till föreningen, sätter vi upp och administrerar en personlig webbshop till din förening. I er personliga webbshop kan alla era medlemmar, vårdnadshavare och supportrar enkelt beställa hem kläder och produkter direkt från er hemsida. Ni slipper jaga runt med listor och göra krångliga beställningar som ska prickas av. Kläder och produkter kommer direkt hem i brevlådan till den som beställer och det är enkelt att göra efterbeställningar. 
     
  3. Personlig kundservice.
    Ni får fri tillgång till vår professionella kundservice som varit med och vunnit utmärkelsen ”rekommenderat företag” från Reco tre år i rad. Vi tycker det är viktigt att hjälpa er att spara tid så ni kan koncentrera er på er verksamhet, därför tar vi hand om alla frågor om ordar och beställningar som kan dyka upp från era kunder. Supporten är öppen alla helgfria vardagar mellan kl 08.00-17.00 och det går att både ringa och maila. 
  4. Automatisk orderhantering, tryck, brodyr och distribuering till kund.
    Ni får fri tillgång till vårt automatiska ordersystem som är aktivt 24 timmar om dygnet, fri tillgång till vårt tryckeri och broderingsteam samt vår lageravdelning. Att vi hanterar hela kedjan från beställning till att packa och leverera gör att felmarginalen blir otroligt liten och leveranstiderna förkortas avsevärt. Vi strävar alltid efter att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt att beställa hem tryckta eller broderade kläder och produkter. 

Kika gärna in på några av våra kunders e-handelslösning där vi byggt webbshop och tagit fram produktsortiment:  

Är du intresserad av hur vi kan hjälpa din förening eller vet du en förening som skulle behöva vår hjälp? Då får du gärna höra av dig till oss så kan vi boka in en kostnadsfri konsultation och titta på hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt. 

FÖR ATT BOKA EN KOSTNADSFRI KONSULTATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Robin Bornehav, Head of Destinations & Sport
robin.bornehav@voky.com 

Louise Lundh, Account Manager
louise.lundh@voky.com

Alexander Österberg, Account Manager
alexander.osterberg@voky.com 

Senaste inläggen

IK Oskarshamn och Voky tecknar merchandiseavtal

Läs mer
VILKEN HYPE! VI UNBOXAR FRÅN MÅNADENS CONTAINER OKTOBER

Läs mer
AD Butik & Bilverkstad väljer Voky som ny leverantör av profilprodukter & kläder

Läs mer