Profilservice arbetar under ett eget ledningssystem där vår kvalitetspolicy är styrande. Kvalitetspolicyn är antagen av ledningen och innehåller ett löfte om ett ständigt förbättringsarbete.
Vi arbetar systematiskt i vårt kvalitetsarbete genom att noga analysera och dokumentera avvikelser. Vi försöker hela tiden utvecklas som företag för att ge den bästa möjligt kund-leverantör relation.
Kontakta gärna oss för mer information om vårt ledningssystem och aktuella kvalitetsmål.
- Vi skall Analysera, förstå och tillgodose kunders behov. Överträffa kundens förväntningar.
- Vi utvecklar alla medarbetares kompetens, vi ger medarbetarna möjlighet att uppnå sina mål samt delegerar befogenheter och ansvar så långt som möjligt.
- Vi har tydliga ansvarsområden inom företaget där alla medarbetare förstår och accepterar sitt ansvar.
- Vi baserar åtgärder på fakta, statistik och analyser, vi skall alltid ha en korrekt helhetssyn på verksamheten och göra åtgärder med ett långsiktigt och hållbart perspektiv.
- Vi tar ansvar, både inrikes men även utomlands ser vi till att vi som minimumnivå följer lagar, förordningar och normer. Detta arbete skall följas upp av tredjepartskontroll.
- Vi skall sträva efter att uppnå maximalt kundvärde och felfria produkter med högsta möjliga leveranssäkerhet. • Vi arbetar med tydliga rutiner kring reklamationer samt analys/dokumentation av dessa.
- Vi gör löpande kompentens/sårbarhetsanalyser, flödesanalyser och underhåller våra rutiner.
- Vi skall fastställa, arbeta mot, och följa upp våra resultat gentemot mätbara mål.
- Våra medarbetare skall ha möjlighet att förstå sin egen roll och kunna ta ansvar för kvaliteten i sitt arbete.
- Våra medarbetare förväntas bidra aktivt, i samarbete med ledningen, till att både uppnå men även bestämma bolagets målsättningar.
- Vi arbetar med andrapartskontroll av vårt kvalitetsarbete, vi skall alltid ha en professionell blick utifrån på företagets kvalitetsarbete.